Gearbest: alles wat je moet weten over deze Chinese webwinkel

Gearbest: alles wat je moet weten over deze Chinese webwinkel

De Chinese markt verovert Europa. Steeds meer mensen ontdekken de goedkope producten die GearBest aanbiedt. Toch zullen veel mensen ook hun vraagtekens zetten bij een winkel van zo ver weg. Want wat voor winkel is GearBest precies? Is het wel veilig om daar producten te bestellen en onder welke voorwaarden worden die geleverd? In dit overzicht vind je antwoord op dat soort vragen.

De missie van GearBest

Het doel is simpel: GearBest wil graag de beste verkoper zijn van online elektronica door een ongeëvenaarde selectie producten aan te bieden van de beste kwaliteit, een winkelbeleving die zich onderscheidt van andere webshops, een bijzonder snelle levering en een uitzonderlijke klantenservice die alle verwachtingen overtreft. Voor GearBest is de klant altijd koning en een volledige toewijding aan klanten biedt de mogelijkheid om een optimale service te verlenen. De service van GearBest stopt niet als je bestelling verzonden is, zo claimen ze. Zij zijn pas tevreden als jij dat bent!

Bezoek Gearbest

 

De meest uitgebreide selectie

GearBest is een webshop gespecialiseerd in consumentenelektronica, gadgets en herenmode. Het online aanbod wordt continu uitgebreid met de nieuwste en coolste gadgets en deze worden elke dag toegevoegd. Met het uitgebreide assortiment wordt er voor gezorgd dat je altijd de beste match vindt die aansluit op jouw wensen. De zoekmachine helpt je om het artikel naar keuze snel en eenvoudig te vinden. Selecteer op categorie, gebruik een of enkele zoektermen en je zult je keuze snel kunnen maken.

Anders dan bij AliExpress is Gearbest één grote winkel, waar niet allemaal kleine aanbieders actief zijn.

Veilig winkelen bij GearBest

Om de beste winkelbeleving te bieden aan klanten, kun je bij GearBest gebruik maken van verschillende betaalmethoden. Hierdoor is winkelen op GearBest veilig, snel en gemakkelijk. De handigste betaalmethode ter wereld is PayPal. Daarom gebruikt GearBest deze betaalmethode ook voor het verwerken van beveiligde betalingen. Daarmee accepteren zij MasterCard, VISA en Paypal. De transacties vinden plaats via een beveiligde server en de gegevens die bij de transactie gebruikt zijn worden nergens opgeslagen. Je online beveiliging is dus altijd gegarandeerd als je bij GearBest winkelt.

Verzending van je bestelling

Er zijn vier verschillende methoden om je bestelling te laten verzenden. Zo is het bij GearBest mogelijk om ongeregistreerd, geregistreerd, met hoge prioriteit en met een snelle verzending je bestelling te laten versturen. De standaard levering is in de meeste gevallen gratis, maar dit is afhankelijk van het gewicht van het product, bij welke leverancier het vandaan komt en de bestemming. Bij andere verzendmethoden worden standaard extra kosten gerekend. De gedetailleerde prijsinformatie wordt zichtbaar wanneer u de bestelling plaatst. De levertijd is ook afhankelijk van de verzendmethode. Bij de standaardlevering is de gemiddelde levertijd ongeveer 22 dagen.

Wat doet de douane?

Op geïmporteerde goederen kunnen invoerrechten geheven worden. Dit is afhankelijk van de prijs van je bestelde product. Alleen als de waarde van je product hoger is dan 22 euro zal de douane daar belasting op willen heffen. Is de waarde van je order bij GearBest lager, dan hoef je je daar dus geen zorgen om te maken. Ook zijn er bepaalde productgroepen vrijgesteld van invoerrechten. Meer gedetailleerde informatie over de belasting op ingevoerde producten kun je vinden op de website van de belastingdienst. GearBest benadrukt dat het niet verantwoordelijk gehouden kan worden voor de belasting die op de ingevoerde producten wordt geheven.

De GearBest niet goed geld terug garantie

GearBest wil net zo graag als jij dat je bestelling helemaal in orde is. Daarom stelt GearBest strenge kwaliteitscontroles aan alle producten die zij verzenden. Toch kan het altijd eens voorkomen dat een bestelling niet aankomt zoals dat hoort. Daarvoor is er een uitgebreide garantieregeling, om een optimale klanttevredenheid te kunnen bieden. Als je bestelling bij ontvangst is beschadigd of niet werkt, kun je tot zeven dagen na ontvangst gebruik maken van de garantie. Mocht het product binnen 45 dagen na ontvangst nog defect gaan, kun je deze terugsturen en je geld terugkrijgen of het product ruilen. Ook wordt er, tenzij anders aangegeven, tot een jaar na ontvangst een gratis reparatie aangeboden als een product defect gaat. Is je bestelling toch niet wat je er van gehoopt had? Binnen 30 dagen na ontvangst kan je de meeste producten zonder probleem retourneren. Daarom is elke aankoop bij GearBest 100% risicoloos!

Wat doet GearBest met je persoonlijke gegevens?

Als je een bestelling plaatst bij GearBest is uiteraard je naam, emailadres, bezorgadres en eventueel je telefoonnummer nodig. Ook als je je registreert op de website of abonneert op de nieuwsbrief is een of meerdere van deze gegevens nodig. GearBest gebruikt deze gegevens alleen om onze klanten een zo optimaal mogelijke gebruikerservaring te bieden. Ook worden er verschillende elektronische en fysieke beveiligingsmaatregelen en apparaten gebruikt om persoonlijke gegevens te beschermen. Uw persoonlijke gegevens worden absoluut niet verhandeld aan externe partijen. Wel is het mogelijk dat derde partijen beschikking krijgen over je gegevens om jou of GearBest van dienst te zijn bij het gebruik van de website. Dit gebeurt alleen als is vastgesteld dat er vertrouwelijk met de gegevens wordt omgegaan. Niet persoonlijke gegevens kunnen echter altijd aan andere partijen versterkt worden voor marketing, reclame of andere vormen van gebruik.

GearBest staat 24 uur per dag voor je klaar

De optimale tevredenheid van de klant is het uitgangspunt van GearBest. Een toegewijde klantenservice die dag en nacht voor de klant klaarstaat hoort daar natuurlijk bij. Ongeacht of je een kleine of grote bestelling hebt geplaatst, bij GearBest is de klant écht koning. Maak daarom gebruik van de klantenservice voor al je vragen en je wordt met alle geduld geholpen, totdat jij als klant tevreden bent. Stel je vraag aan het ondersteuningscentrum of direct via Facebook Messenger of Live Chat. GearBest staat 24 uur per dag voor je klaar!

Lees gebruikerservaringen van klanten wereldwijd

Bij GearBest blijft met altijd bezig om de service en klantervaring te verbeteren. Het is daarom ook erg belangrijk dat klanten kunnen zien wat anderen van de producten vinden. Duizenden reviews van de klanten die jou voorgingen helpen je bij het maken van de beste keuze. Op deze manier werkt GearBest samen met de klanten om het aanbod te verbeteren en helpen klanten GearBest om de beste verkoper te worden van online elektronica en meer!

Gearbest aanbiedingen